مذهبی, علمی و فرهنگی
براي ثبت بقيع در فهرست يونسکو کليک کنيد
برای ثبت بقیع در یونسکو به ثبت و تایید 50,000 نفر نیاز است که در یک پایگاه اینترنتی فراخوانی به همین منظور طراحی و عرضه شده است.

به گزارش گروه اینترنتی رهروان ولایت، برای ثبت بقیع در یونسکو به ثبت و تایید 50,000 نفر نیاز است که در یک پایگاه اینترنتی فراخوانی به همین منظور طراحی و عرضه شده است.

نحوه شرکت در این طرح بدین ترتیب است که در ابتدای ورود به سایت در سمت راست فرمی را مشاهده می کنید که باید به ترتیب زیر آن را پر کنید: نام، نام خانوادگی، ایمیل، نام شهر، آدرس (دلخواه)، انتخاب کشور، نظر شما (دلخواه) و پس از آن کلید ارسال را کلیک می‌کنید.

لازم به ذکر است تا به این لحظه بیش از 18هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند و کمتر از 32 هزار نفر دیگر نیاز است تا بتوانیم با یکدیگر بقیع را در یونسکو ثبت کنیم.

برای ورود به این پایگاه و ثبت‌نام، اینجا کلیک کنید.


منبع:گروه اینترنتی رهروان ولایت

ارسال در تاريخ یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری
رسول اكرم در میان سختیها و دشواریها و جراحتهای فراوان از طائف دور شد و خود را به باغی در خارج طائف رساند كه متعلق به عتبه و شیبه دو نفر از ثروتمندان قریش بود و اتفاقا خودشان هم در آنجا بودند.

ابوطالب عموی رسول اكرم و خدیجه همسر مهربان آن حضرت ، به فاصله چند روز هر دو از دنیا رفتند. و به این ترتیب ، رسول اكرم بهترین پشتیبان و مدافع خویش را در بیرون خانه ، یعنی ابوطالب و بهترین مایه دلداری و انیس خویش را در داخل خانه یعنی خدیجه ، در فاصله كمی از دست داد. وفات ابوطالب به همان نسبت كه بر رسول اكرم گران تمام شد، دست قریش ‍ را در آزار رسول اكرم بازتر كرد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

در توصیف ایده این پل فقط می توان یک چیز گفت: فوق العاده است. تصورش را بکنید که یک پل بر فراز رودخانه با توری آکربات بازی ساخته شود و عابران مانند خرگوش با پریدن از روی آن عبور کنند.

البته احتمالا هنگام عبور گردن چند نفر می شکند! اما اگر زنده و سالم به آن طرف پل برسید خاطره ای فراموش نشدنی خواهید داشت.

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

طبق گزارشی که امروز توسط موسسه تحقیقات و مشاوره Strategy Analytics منتشر شد، تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند دنیا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ از مرز یک میلیارد نفر گذشته است. یعنی اینکه هم اکنون یک هفتم مردم دنیا از ابزارهای این چنینی بهره می برند.

اولین اسمارت فون دنیا Nokia Communicator بود که در سال ۱۹۹۶ عرضه شد. اما رشد انفجاری تلفن های هوشمند از سال ۲۰۰۷ و با عرضه آیفون اپل آغاز شد. اسکات بیچنو تحلیلگر ارشد Strategy Analytics می گوید: «آیفون یک انقلاب در طراحی اسمارت فون بود و رشد این صنعت را به شکل چشم گیری تسریع کرد. در سه ماهه سوم ۲۰۱۱ تعداد اسمارت فون های دنیا ۷۰۸ میلیون نفر برآورد می شد. و پس از یک سال افزایش صعودی تقاضا، اکنون 1.038 میلیارد کاربر اسمارت فون در کره زمین وجود دارد.»

این موسسه پیش بینی می کند با روند موجود، در کمتر از سه سال تعداد اسمارت فون ها دو برابر شده و به دو میلیارد دستگاه برسد. البته مدیر اجرایی این شرکت، نیل ماوستون می گوید:«هنوز ضریب نفوذ اسمارت فون ها نسیتا پایین است و بخش بزرگی از مردم جهان اسمارت فون ندارند. این حوزه هنوز جای رشد بسیار زیادی دارد. به خصوص در بازارهای رو به رشد همچون چین، هند و آفریقا می توان شاهد تغییرات بزرگی بود.»

آیا شما هم جزو این گروه یک میلیاردی هستید؟ اسمارت فون شما چیست؟

منبع: نارنجی

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

شهادت مظلومانه امام جواد ( علیه السلام) برتمامی مسلمانان و محبان آن حضرت تسلیت باد

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند که تفاوت میان بلوتوث 3.1 و 4 در چیست. این دو استاندارد متفاوت ویژگی‌های خاص خود و میزان مصرف انرژی مشخصی دارند که موقع خرید یک دستگاه بد نیست به آنها توجه کنید، البته به نسبت اهمیتی که برای شما دارد. اول به این مورد اشاره کنیم که این مقایسه، بین دو نسل متفاوت از این تکنولوژی است و هر چند بلوتوث 4 جدیدتر است ولی مزیت‌های آن چیزی از ویژگی‌های عالی بلوتوث 3.1 که امروزه پر کاربرد ترین است، کم نمی‌کند.

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

 

وزدهمین حدیث از چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره) در خصوص غیبت، راههای ترك این گناه و گناه شنیدن غیبت است.

این مبحث با روایتی از امام صادق علیه السلام شروع می شود: امام به نقل از رسول خدا(ص) فرمودند:" غیبت در دین مرد مسلمان سریع تر از مرض اكله در درونش اثر می گذارد و رسول خدا(ص) فرمود:

نشستن در مسجد در انتظار خواندن نماز عبادت به حساب می آید، تا زمانی كه از او چیزی سر نزند. از آن حضرت سوال شد چه چیز از او سر نزند؟ حضرت فرمود: غیبت از او سر نزند."

مرض اكله، دردی است كه وقتی در عضوی از اعضای بدن پیدا می شود، آن عضو را می خورد و نابود می كند. منظور حدیث این است كه همان طور كه وقتی مرض اكله در بدن پیدا شود، عضو مبتلا را می خورد و نابود می سازد، غیبت كردن هم همین تاثیر را نسبت به دین شخص دارد.

در ادامه مطلب ...

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

 به سال 1340 ه.ش در مشهد مقدس، در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متولد شد. پدرش كه از كسبه متعهد به شمار می‌آمد، در دوران ستمشاهی و اختناق، با علماء و روحانیون مبارز، از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهید هاشمی‌نژاد و شهید كامیاب ارتباط داشت. وی كه برای تربیت فرزندش اهمیت زیادی قایل بود، محمود را همراه خود به مجالس و محافل مذهبی و نماز جماعت می‌برد و از این راه فرزندش را با مكتب اهل بیت (ع) و تعالیم انسان‌ساز اسلام آشنا می‌كرد.

شهید كاوه دوران تحصیلات ابتدایی خود را در چنین شرایطی سپری كرد. از آنجا كه خواست پدرش به هنگام تولد محمود، این بود كه وی را در سلك صالحان و پیروان واقعی مكتب اسلام قرار دهد، با علاقه قلبی و مشورت پدر وارد حوزه علمیه شد و همزمان، تحصیلات دوران راهنمایی و دبیرستان را نیز ادامه داد.

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

شاید شما هم جزو کسانی باشید که از محصول جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ خوشتان آمده اما دلتان نمی‌خواهد که یک کامپیوتر جدید را برای این سیستم عامل خریداری کنید، در این صورت باید بگویم که مایکروسافت انجام چنین کاری را آسان کرده و شما می‌توانید با همان کامپیوتر قبلی خود ویندوز ۸ را داشته باشید، اما نکاتی وجود دارد که قبل از نصب این سیستم عامل باید بدانید:



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 14 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری
آیت‌الله علم‌الهدی:
 دیدن فیلم موهن حتی برای طلاب هم حرام است

به گزارش گروه اینترنتی رهروان ولایت به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در پایان درس اصول خود به تبیین پاسخ یکی از طلبه‌ها در خصوص فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) پرداخت.

آیت‌الله علم‌الهدی در مواجهه با این سؤال که آیا دیدن فیلم موهن برای طلاب اشکال دارد و برخی مراکز خاص می‌توانند به انتشار آن میان طلاب بپردازند، گفت: دیدن فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) حرام است.

وی افزود: در روایات داریم که شنونده توهین به پیامبر گرامی اسلام نیز مرتکب گناه شده و فرقی با توهین کننده ندارد، بنابراین کسانی که این فیلم را می‌بینند نیز مرتکب گناه می‌شوند و در هیچ صورتی این کار قابل توجیه نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی نهادها در این خصوص از بنده اجازه خواستند که برای تبیین برخی مسائل این فیلم را در بین طلاب پخش کنند که مخالفت کردم زیرا این کار حرام است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: کسانی که از شبکه اینترنت یا از راه‌های دیگر مبادرت به دیدن این فیلم می‌کنند و آن را به دوستان خود نیز نشان می‌دهند، مرتکب فعل حرام شده‌اند.

منبع:جنبش اینترنتی پیامبر رحمت

ارسال در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری
عفاف و حجاب

تأمل در باب چگونه زیستن مساله ای است که از دیرباز ذهن بشر را به خود مشغول ساخته و از گذشته های دور تاکنون متفکران و اندیشمندان بسته به جهان بینی و مبانی فکری خویش پاسخ های گوناگونی را در این زمینه ارائه نموده اند. این موضوع تا آنجا پیش رفته که امروزه با توجه به ارتقاء سطح آگاهی و دانش بشری، به شیوه های مختلف زیستن و یا به تعبیر سبک های مختلف زندگی منجر شده است. سبک هایی که همه  ابعاد زندگی بشر در یک اجتماع و جامعه را در بر گرفته و تعریف مشخص از آن ارائه نموده است.

 با پایان یافتن جنگ جهانی دوم و ظهور دو بلوک شرق و غرب به رهبری شوروی و ایالات متحده آمریکا، صحنه  جنگ بین دو ابرقدرت تغییر یافته و جنگ سرد آغاز شد؛ جنگی که زمین درگیری آن نه مثل گذشته محدود بود و نه مشخص؛ جنگی که نه با فکر نظامیان بلکه با طرح ریزی استراتژیست های دو طرف طراحی و با به کارگیری سلاح فرهنگ، هنر و رسانه انجام می گرفت و این آمریکا بود که به واسطه برتری اش در حوزه های ذکر شده به مرور از رقیب خود پیشی گرفت.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

هر چیزی که در جهان وجود دارد ، حجاب دارد.


همه چیز در دنیا حجاب دارد.


زمین با لایه ازن محافظت می شود.


شمشیرها با غلاف خود محافظت می شوند.


جوهر و مرکب اگر بدون محفظه باشند خشک می شوند.


سیب بدون پوست فاسد می شود.


موبایل ها با قاب های رنگارنگ محافظت می شوند.


زنان جواهرات زیبایی هستند که با چشم هایشان توصیف می شوند: و حجاب محافظت می کند از زیبایی آنها.


منبع:

جنبش اینترنتی حجاب و عفاف

جام خانواده

ارسال در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

داستان ساده است؛ اپل یک آیفون جدید معرفی کرده، که البته به این معنا است که همه ذره‌بین بر می‌دارند و به دنبال مشکلات آن می‌گردند. ولی صبر کنید! آیا این اولین بار است که مشکلاتی در آیفون جدید به چشم می‌خورد؟ البته که نه. حتماً ماجرای معروف آنتن‌گیت آیفون 4 را به خاطر دارید. مشکل باتری در به روز رسانی به iOS 5 را چطور؟

خب، این‌بار هم محصول جدید خالی از مشکل نیست. بدنه زود رنج و مستعد خش برداشتن است؛ رنگ بنفشی در عکس‌هایی با نور زیاد یه چشم می‌آید؛ و البته مصیبت نقشه جدید را هم نمی‌توان از یاد برد. بعضی‌ها می‌گویند که اینها مشکلاتی جدی هستند، برخی دیگر هم می‌گویند این همه هیاهو فقط به خاطر این است که اسم اپل در میان است.

کدام یک حقیقت دارد؟ در واقع، هر دو. شکایت‌های بر حقی صورت گرفته. انتظارات بالا از اپل، باعث شده معیارهایی که کاربران برای محصولات این کمپانی در ذهن دارند، بالاتر از سایر کمپانی‌ها باشد. تحلیلگر گارتنر، خانم کارولینا میلانِسی می‌گوید: «من فکر می‌کنم کاربران در مورد اپل، انتظارات بالایی دارند. در عین حال، به نظرم خیلی‌ها کِیف می‌کنند از اینکه با پیدا کردن ایرادی در محصولات اپل، نشان دهند که این کمپانی کامل نیست.»

و حالا که آیفون 5 به دست کاربران عادی و البته متخصصین رسیده، گویا خیلی‌ها در صف شکایت قرار گرفته‌اند. برخی از موارد واقعاً مشکل بزرگی به حساب نمی‌آیند ولی در مقابل، ایرادات واقعی هم در این محصول وجود دارد.

در ادامه مطلب به توضیح این مشکلات پرداخته‌ایم.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا برتمامی عاشقان و شیعیان آن حضرت فرخنده باد 

ارسال در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 شرکت معروف آمريکايي Apple سازنده گوشي هاي آيفون و آي پد و کامپيوترهاي خانگي و قابل حمل است، اقدام به ساخت فروشگاهي به شکل کعبه در خيابان پنجم نيويورک کرده است.

به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، معماري و اندازه اين فروشگاه مطابق با کعبه بوده و از آن شبيه سازي شده است.

سخنگوي شرکت اپل درباره اين فروشگاه گفته: تنها تفاوت آن با کعبه درب وردي اين مکعب شيشه اي است که همانند کعبه ساخته نشده است.

اين شرکت آمريکايي براي جلب مشتري اقدام به سرو مشروبات الکلي در اين مکان کرده است و چون اين معماري هر فردي را به ياد ساختمان کعبه و مسلمانان مي اندازد تصويري بدي را در ذهن تداعي مي کند.

 [تصویر:  fifthavenue_gallery_image3-300x187.jpg] [تصویر:  apple4.jpg] 

منابع : generaleshop.com , رجانیوز

ارسال در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

  بعد از رونمایی رسمی آیفون ۵ و مشخص شدن این که این گوشی از آلمینیوم در بدنه ی پشتیش بهره می برد، سوال هایی پیش آمد که آیا این قسمت در برابر خط و خش مقاوم است و یا نه!
اما بلافاصله پس از عرضه ی آیفون به بازار، نگرانی های زیادی در مورد بدنه ی پشتی این گوشی در اینترنت پیچید؛ در عکس هایی که منتر شده است، این قسمت از آیفون ۵ بسیار زود خط به خودش گرفته و همچنین به نظر می رسد که لبه ی این گوشی خیلی زود خط و خشی می شود!
یک نفر در یکی از فروم های خارجی عکسی را از آیفون ۵ منتشر کرده که قسمت پشتی و همچنین لبه این گوشی را به وسیله ی کلید در آورنده ی سیم کارت خراشانده است که نتایج بدی را بدست آورده است.

هر چند که ما هیچ موقع با گوشی خود همچین کاری را نمی کنیم، ولی در استفاده ی روزمره امکان به وجود آمدن همچنین خراش هایی است که اصلا خوب به نظر نمی رسد.

منبع  : Persiantools  ,  gsmarena

 

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

سر انجام با رسیدن بسته‌های پُستی، رازهای درون آیفون 5 از پرده بیرون می‌افتند. مهمترین موردی که خیلی‌ها را منتظر گذاشته، عملکرد چیپ مجتمع A6 از دو جنبه پردازشی و گرافیکی است. حالا به طور قطع می‌تواند گفت که سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری اپل برای طراحی چیپ‌های اختصاصی، نتایج بسیار مثبتی داشته.

در ادامه با ما همراه باشید تا نتایج تست‌های پردازشی و گرافیکی پرچم‌دار جدید اپل را مشاهده کنید. 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 1 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

تبلت ها و تلفن های هوشمند فعلی با حافظه هایی با ظرفیت ۱۶، ۳۲ و یا ۶۴ گیگابایتی ارایه می شوند و کمتر پیش می آید که آنها را با ظرفیت بیشتر ببینیم. حالا سامسونگ می گوید که تولید انبوه حافظه های NAND با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را آغاز کرده. چیزی که به گفته این شرکت پرظرفیت ترین حافظه بازار به حساب می آید.

حافظه جدید علاوه بر ظرفیت بیشتر، قادر است اطلاعات را با سرعت ۱۴۰ مگابایت در ثانیه بخواند و ۵۰ مگابایت در ثانیه بنویسد.

با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت برای تلفن های هوشمند و تبلت ها آنها قادر خواهند بود تا ۱۵ فیلم تمام اچ دی را روی حافظه شان ذخیره کنند. با این حساب تلفن های هوشمند و تبلت ها از نظر ذخیره سازی اطلاعات هم یک گام دیگر به کامپیوترهای شخصی نزدیک تر می شوند.

هنوز هیچ تلفن یا تبلتی که از این حافظه استفاده کند معرفی نشده، اما با این حساب می توانید تا چند ماه آینده منتظر ورود گجت های ۱۲۸ گیگابایتی به بازار باشید.

منابع: BGR , نارنجی 

ارسال در تاريخ شنبه 1 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری