مذهبی, علمی و فرهنگی

  ios 6

چند روزی از پیش فروش آیفون 5 که با iOS 6 عرضه می‌شود نگذشته، و حالا اپل کاربران دستگاه‌های قدیمی‌ترش را بیش از این منتظر نگذاشته و جدیدترین سیستم عامل خود را جهت دانلود در اختیار عموم قرار داده است. iOS که اپل آن را پیشرفته‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان می‌داند، آیفون‌های 4 و 4S و حتی 3GS را پشتیبانی می‌کند. آیپد های نسل 2 و 3 به همراه آیپاد تاچ های نسل 4 و 5 نیز می‌توانند از این سیستم عامل بهره ببرند.

همواره یکی از مزیت‌های iOS در مقایسه با رقیبش یعنی اندروید، ارائه آپدیت‌های منظم و پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی بوده. با این وجود با توجه به سرعت رشد تکنولوژی در سال‌های اخیر، برخی از ویژگی‌های iOS 6 بر روی دستگاه‌های قدیمی اجرا نمی‌شود. اگر می‌خواهید از وضعیت برخورداری دستگاه خود از امکانات iOS 6 آگاه شوید، می‌توانید از جداول زیر کمک بگیرید:‌ 

ios-6-out-1.png

ios-6-out-2.png

در نهایت توجه داشته باشید که iOS 6 دقایقی پیش در اختیار کاربران قرار گرفته و ممکن است به علت کنترل فشار بر روی سرورها، اپل با فاصله زمانی آن را در اختیار همگان قرار دهد.


منابع: engadget , نارنجی 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

و سر انجام رویدادهای معرفی محصول کمپانی‌های بزرگ تکنولوژیک، با مراسم امشب HTC به پایان رسید. این کمپانی تایوانی دوباره دست در دست غول نرم‌افزاری دره سیلیکون یعنی مایکروسافت گذاشت و تلفن‌های جدید خود بر مبنای ویندوز فون 8 را رونمایی کرد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

  ماه ذیعقدة الحرام سال 173 ه..ق فرا رسید. در آن شبِ زیبای مهتابی نوزادی از تبار نور، دیده به جهان گشود. نجمه، زن با تقوا و پرهیزگار امام موسی بن جعفر (علیهما السلام)، 25 سال بعد از تولد حضرت رضا (علیه السلام) باز دامن با سعادتش را نوزاد دیگری از تبار نور روشن کرد. حضرت رضا (علیه السلام) او را معصومه خطاب کرد.

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

        ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر گرامی باد



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 به گزارش گروه اينترنتي رهروان ولايت به نقل از فارس، بالغ بر سیصد حدیث از امام صادق علیه‌السلام در زمینه مباحث مربوط به پوشش زن و حجاب و عفت اسلامی وجود دارد که با مطالعه و پژوهش دقیق در این مجموعه حدیثی، ضمن دست‌یابی به یک آئین‌نامه منضبط و منسجم، بایسته‌ها و نبایسته‌های مرتبط و امکان نظریه‌پردازی‌های اجرایی و راهبردی برای جامعه اسلامی فراهم می‌شود.

این ذخایر وزین حدیثی به همراه احادیث سایر معصومین علیهم السلام پس از استقصای دقیق و هدفمند توسط جمعی از محققان علوم حدیثی، هم اکنون با پشتیبانی مؤسسه ریحانة النبی در قم، در دست پژوهش قرار گرفته و امید است به زودی شاهد نتایج ارزشمند آن باشیم.

 

وجود نازنین امام صادق(ع) در دسته‌ای از این احادیث نورانی، ضمن پرداختن به اهمیت و جایگاه ویژه پوشش اسلامی و دو مقوله عفت و حیا و حکمت‌ها و فلسفه‌های تشریح مسائل این عناوین دینی، تصویری از انحراف جوامع اسلامی و ...

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

وقتی صحبت از NFC در اکو سیستم موبایل می‌شود، اغلب درباره پرداخت‌های الکترونیک می‌شنویم زیرا این، مهمترین کاربرد NFC در آینده است. ولی NFC در دستگاه‌های موبایل کاربردهای دیگری هم دارد که برخی از آنها هم‌اکنون نیز در دسترس هستند. مثلاً برای شناسایی دو تلفن هوشمند و انتقال عکس، یا هماهنگ کردن هدست بلوتوث با تلفن نیز می‌توان از NFC استفاده کرد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به دور از اصطلاحات فنی، کمی بیشتر از این تکنولوژی برای شما بنویسیم.

در ادامه مطلب... 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

  از چندین ماه پیش اخبار و شایعات در مورد آیفون نسل ششم یا همان آیفون ۵ شروع شد. از صفحه نمایش بزرگ تر گرفته تا چیپ های A6، از صفحه نمایش رتینا گرفته تا کانکتورهای کوچک‌تر، حال امروز تمامی این شایعات در کنفرانس خبری اپل به واقعیت پیوست!

مشخصات آیفون ۵ دقیقا همان مشخصاتی است که قبلا در اخبار و شایعات منتشر شده دیده بودیم با این تفاوت که این بار به صورت رسمی از سوی اپل معرفی شد. در وصف این اسمارت فون باید بگوییم که اپل واقعا در ساخت این آیفون سنگ تمام گذاشته و محصولی در خور طرفداران این شرکت ساخته است.

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

ولایت مقدم است یا تربیت ؟!

امام جعفر صادق(ع)

 

دوران حیات چهار تن از ائمه هدی علیهم السلام كه از زمان امام سجاد (علیه السلام) آغاز شد و تا بخش‌هایی از دوران امام كاظم (علیه السلام) ادامه یافت، از منظر ترویج تعلیم و تربیت اسلامی نقطه عطفی است در تاریخ پر فراز و نشیب زندگانی امامان معصوم علیهم السلام.

در این میان حیات شیخ الائمه امام صادق (علیه السلام) هم از منظر طولانی ‌تر بودن عمر ایشان از سایر ائمه اطهار علیهم السلام و هم از نگاه تغییراتی كه در دستگاه خلافت رخ داده بود، از برجستگی ویژه‌ای برخوردار است.

در این دوره با گسترش حوزه‌های علمیه، فرصت طلایى بسط و نشر معارف اسلام ناب و پرورش شاگردان براى امام صادق(علیه السلام) به‌وجود آمد و عبارت جمله "قال الصادق" شعار علم حدیث شد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در سخنانی كه در مشهد مقدس ایراد شده است، تشریح دوران امام صادق(علیه السلام) را با تبیین عنوان "رییس مذهب تشیع"، آغاز می‌كند و می‌گوید: 

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

شهادت امام جعفر صادق (ع) بر عموم مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت باد

مقالات , نگاره ها و ... 

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

ما گجت‌هایمان (ابزارک ها) را دوست داریم و می‌دانیم که تکنولوژی کمک می‌کند تا بهتر زندگی کنیم. اما در این میان چیزهایی وجود دارد که در بسیاری مواقع سبب مزاحت و دردسر می‌شود. شاید روزگاری برخی از آنها را محبوب و دوست داشتنی می‌دانستیم اما حالا فناوری‌هایی قدیمی به حساب می‌آیند که اغلب موجب دردسر اند. در ادامه مطلب می‌توانید نگاهی به برخی آنها بیاندازید.

در ادامه مطلب... 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

پتنتی (اختراع) که اخیراً کمپانی مایکروسافت ثبت کرده خبر از نقشه‌هایی جدید برای تبدیل کل اتاق نشیمن خانه شما به یک محیط بازی مجازی می‌دهد. حتی ممکن است این تکنولوژی جدید بخشی از Xbox 720 شود که هنوز در مرحله توسعه و تکمیل قرار دارد. در اینجا با سیستمی روبرو هستیم که محیط بازی را با استفاده از پروژکتور سه بُعدی بر روی دیوارهای اتاق منعکس می‌کند. از آن با نام "نمایشگر محیطی" (environmental display) یاد شده که می‌تواند یک مزیت ممتاز برای فروش نسل بعدی Xbox باشد. 

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 بسیجی شهید «محمد رضا حقیقی» بچه اهواز است. متولد ۱۴ آذر ۱۳۴۴٫ زمانی که           امام خمینی به نوکران پهلوی گفت «سربازان من هنوز در گهواره اند» محمد رضا کمتر از دو سال سن داشت. شب ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ ، یعنی در هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ، محمد رضا در منطقه عملیاتی «والفجر۸»به شهادت رسید و فقط خدا می داند که چند روز بعد ، هنگام قرار گرفتن در قبر خویش ، این گونه لب به خنده باز کرد . جالب است بدانید که برادر او یعنی «محمود رضا حقیقی» (متولد ۱۳۴۶) هم در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید ولی فرقش با برادر خود این بود که ۱۴ سال بر سر سفره حضرت فاطمه زهرا (صلوات الله علیها) نشست و بقایای پیکرش پس از تفحص ، در کنار مزار برادرش در گلزار شهدای اهواز به خاک امانت داده شده تا در روزی دیگر ، به یمن ظهور حجت حق (عج) از خاک برآیند و از سازندگان جهانی عاری از ظلم و پلیدی باشند. ان شاءالله.

 

ارسال در تاريخ سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

 

معمولا با چه لحنی با خودتان صحبت می کنید؟ اگر این لحن منفی است، بدانید که در حال نابودی اعتماد به نفس، عملکرد کاری و دیدگاه تان به زندگی هستید. این یک مسئله مهم بوده و تصحیح آن ضروری است. زیرا اگر کمی مهربان تر با خودتان صحبت کنید، ندای درون شما می تواند به یکی از قویترین نیروی های انگیزه دهنده برای پیمودن مسیر موفقیت تبدیل شود.

پس اگر شما نیز مانند بسیاری، مدام بد و بیراه به خودتان می گویید، ادامه مطلب را از دست ندهید. 

در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

مقوله «پوشش و استتار بدن» به عنوان جزء جدايى‏ناپذير حيات انسانى و مصداق اصلى حجاب، امرى كاملاً مشهود و بى‏نياز از تعديل است. براى حجاب كاركردهايى در دو حوزه فردى و اجتماعى، قابل تصوّر است:

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

پدیده شوم بی حجابی خطاب به فرهنگ زیبای حجاب گوید: « تو در شأن من نیستی! من از تو برترم! من زاییده ی فرهنگ امروزم! نشان از روشنفکری ام! در طرح ها و رنگ های مختلف جلوه گری نموده و به جوانان آزادی می بخشم! من عشوه گری و دل ربایی را به زنان و دختران هدیه می دهم. می توانم نگاه های بسیاری را به خود جذب کرده و پیوند دهنده ی قلب ها در کوچه و خیابان باشم. امّا تو چیستی؟» 

فرهنگ زیبای حجاب با افتخار و شجاعت، چنین پاسخ می گوید: « من زاییده اعتقادات پاکم. من از عشق به خالق هستی سرچشمه گرفته و نشان از شرافت  پاکی ام. من خاری در چشم هوس بازان و ناپاکانم. 
من امنیت جسم و روح را در روزگاران متمادی به زنان و دختران هدیه می دهم. ستاره های درخشان ایمان در سیاهی همچو شبم می درخشند و نگاه نااهلان را خرد می سازند. 
زنان و دختران با کمک من می توانند در روابط اجتماعی استوار و محکم بوده و آزادی حقیقی را تجربه نمایند. در سایه سارم زیور و جواهر بلکه درّی گرانبها پرورش می یابد. من سدّی پایدار در برابر عشق های ناپاک خیابانی و به یغما رفتن گل عفت توسط یغماگران هستم». 
پدیده بی حجابی در اندوه شرم باری فرو رفت و گفت: «تو در شأن من نیستی؛ آری! از من بالاتری»

منبع: حجاب ایران

ارسال در تاريخ دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

در حالی که فقط 2 روز(22 شهریور) به معرفی آیفون 5 باقی مانده، یکی از کاربران انجمن سایت MacRumors ایده جالبی درباره بنر بزرگی که اپل در نمای ساختمان مرکز هنری یربا بوئنا در سان‌فرانسیسکو نصب کرده دارد و به نظر می‌رسد که آن را رمزگشایی کرده باشد. معمولاً بنرهای اپل به صورت رمزگونه نکاتی درباره محصولات جدید این کمپانی را در خود دارند. این‌بار که نوبت به معرفی آیفون نسل ششم رسیده، فکر می‌کنید تصویر بالا اشاره به چه چیزی دارد؟

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

پس از دست و پا زدن نوکیا در بازار تلفن ها همراه، حالا زمان آن رسیده تا این تولید کننده فنلاندی خودی نشان دهد. لومیا ۸۲۰ و ۹۲۰ که امروز در کنفرانس مشترک نوکیا و مایکروسافتمعرفی شدند، می توانند چتر نجات نوکیا برای رهایی از این سقوط آزاد باشند. بد نیست تا نگاهی به مشخصات این دو تلفن همراه بیاندازیم.

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

شاید باورش سخت باشد ولی یک سال از زمانی که کلمه "فبلت" وارد فرهنگ واژگان ما شد می‌گذرد. سال گذشته، تقریباً همین روزها بود که گلکسی نوت اول معرفی شد و نمایشگاهIFA را تحت شعاع خود قرار داد. و دیشب سرانجام گلکسی نوت 2 هم بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی معرفی شد. 

در اینجا بدون هیچ سخن اضافه‌ای، از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه مطلب نگاهی بیاندازید به جدول مقایسه‌ای بین مشخصات دقیق گلکسی نوت اول و نوت 2، و همین‌طور گالری عکس‌های نوت 2 در کنار نوت اول و گلکسی S3. در انتها نیز ویدیویی از گلکسی نوت 2 را برای شما قرار داده‌ایم.

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 اپل با رای هیئت منصفه دادگاه آمریکا توانست بر سامسونگ پیروز شود و هیئت منصفه سامسونگ را متهم به کپی کردن از روی آیفون وآی‌پد کرده و این شرکت کره‌ای مجبور به پرداخت 1.05 میلیارد دلار خسارت به شرکت اپل شده است.

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

شرکت مایکروسافت امروز لوگوی جدید اش را معرفی کرد. یک مربع رنگی جدید که به لوگوی قدیمی ویندوز شباهت زیادی دارد. در واقع این نخستین تغییر مهم آرم این شرکت بعد از تاسیس به شمار می رود.

 جف هانسن از مایکروسافت می گوید لوگوی جدید طراحی شده تا قدمت این شرکت را با آینده و تازگی به همراه داشته باشد. 

این شرکت طی چند ماه آینده مجموعه مختلفی از محصولات را از ویندوز 8 گرفته تا تلفن های ویندوز فون 8 و تبلت سرفیس به بازار وارد می کند و به نظر می رسد با تغییر دادن آرم تجاری اش قصد دارد شروع کاملا جدیدی داشته باشد. در کنار آن احتمالا به خاطر دارید که این شرکت چند وقت پیش لوگوی جدیدی هم برای ویندوز 8 معرفی کرد.

البته این شرکت می گوید کمی طول می کشد تا آرم جدید جایگزین آرم قدیمی در تمام محصولات بشود. بنابراین احتمالا هنوز تا چند وقت دیگر لوگوی قدیمی مایکروسافت را خواهید دید.

منبع:نارنجی

ارسال در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

       

سوال ساده است. آیا فکر می کنید بتوانید ترتیب رنگ ها را در لوگوهای مشهور دنیا به خاطر بیاورید؟ 
همان طور که در عکس می بینید، از گوگل شروع کرده ایم. شما هر روزه این لوگو را می بینید. اما به راستی مگر اطلاعات در مغز چگونه ذخیره می شوند که حدس زدن رنگ های آن، این قدر مشکل است؟ 
در زیر لوگوهای بیشتری برای حدس زدن آمده است. در ادامه مطلب نیز می توانید عکس های رنگی این لوگوها را پیدا کنید.

 در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری