مذهبی, علمی و فرهنگی

 

شعبان  شد و پیک عشق از راه آمد
عطر نفس بقیة الله آمد
با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین
یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد
حلول ماه شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه مبارک


ویژه نامه : مهر

ویژه نامه : ماه

ارسال در تاريخ پنج شنبه 23 خرداد 1398برچسب:, توسط حسین شاه پوری

تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر شد که منتشر کنندگان آن مدعی شدند تصویر پیکر مبارک "حجر بن عدی” می باشد.



 پس از انتشار خبر حمله سلفی ها و وهابیون افراطی به مرقد مطهر "حجر بن عدی” و ربودن پیکر مطهر یاور امیرالمومنین (ع) ، تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر گردید که ادعا شده است این تصویر متعلق به پیکر مبارک "حجر بن عدی” ، از صحابه رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) می باشد.


منبع : مجله اینترنتی هم نسل

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

شهادت بانوی عصمت و طهارت حضرت فاطمه (س) و ایام فاطمیه بر عموم شیعیان تسلست باد



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 5 فروردين 1398برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

توضیحات :

بر اساس روایت مشهوری از امام زمان (عج)، ایشان آیه «کهیعص» را مرتبط با واقعه کربلا عنوان می‌کنند و «ک» را از نام کربلا، «هـ» را از هلاکت، «ی» را نشانه یزید، «ع» را نشانه عطش و «ص» را نشانه صبر دانسته‌اند.
بسیاری از مفسّران قرآن کریم معتقدند که آیه «کهیعص» که از حروف رمزی و مقطّعه در قرآن است به ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد.
دلیل این مفسران بر ارتباط آیه «کهیعص» با ماجرای کربلا، روایتی از «سعد بن عبدالله قمی» است که در کتب روایی از جمله «کمال‌الدین وتمام النعمة» شیخ صدوق (متولد نیمه اول قرن چهارم هجری) و «احتجاج»‌ مرحوم طبرسی (متولد نیمه اول قرن ششم هجری) آمده است.
از کتاب‌های متأخر نیز می‌توان به «تفسیر البرهان» سیدهاشم بحرانى و «بحار الانوار» علامه مجلسی اشاره کرد که این روایت در آن‌ها ذکر شده است.
بر پایه این گزارش،‌ سعد بن عبدالله قمی نقل می‌کند که در خدمت امام عسکری (ع) بودم و فردی از تأویل آیه کهیعص سئوال کرد. امام عسکری (ع) فرمود که از فرزندم «مهدی» پاسخ را دریافت کنید. آن‌گاه امام زمان (عج) فرمودند: «هذه الحروف من أنباء الغیب، أطلع الله علیها عبده زکریا علیه‌السلام، ثم قصّها على محمد صلى‌الله علیه وآله، وذلک أن زکریا سأل ربّه أن یعلّمه أسماء الخمسة، فأهبط علیه جبرئیل فعلّمه إیاها، فکان زکریا إذا ذکر محمداً وعلیاً وفاطمة والحسن سُرِّی عنه همّه، وانجلى کربّه، وإذا ذکر الحسین خنقته العبرة ووقعت علیه البهرة! فقال ذات یوم: یا إلهی! ما بالی إذا ذکرت أربعا منهم تسلیّت بأسمائهم من همومی، وإذا ذکرت الحسین تدمع عینی وتثور زفرتی؟! فأنبأه الله تعالى عن قصته، وقال: (کهیعص) فالکاف اسم کربلاء، والهاء هلاک العترة، والیاء یزید وهو ظالم الحسین علیه‌السلام، والعین عطشه، والصاد صبره.»

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 یكی از بزرگترین رویارویی های حق و باطل در طول تاریخ را می توان حماسه عاشورا معرفی كرد كه در آن تمام باطل در برابر تمام حقیقت قد علم كرد، و صحنه های عبرت انگیزی برای بشریت از خود به جای گذاشتند، صفحاتی كه با تدبر و تامل در آنها می توان درس های بزرگی برای زندگی  آموخت .

 

 


 

عاشورا

 

تاریخ بشریت سراسر از صحنه هایی است كه در آن حق و باطل در مقابل یكدیگر قرار گرفته و با یكدیگر مبارزه  كرده اند و این مسئله از ابتدای خلقت آدم علیه السلام بوده و تا ظهور منجی بشریت ادامه خواهد داشت، اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، آن است كه در هر پاراگراف از تاریخ بشریت همیشه حق و حقیقت پیروز واقعی میدان بوده و هیچ گاه صفحه تاریخ به این شكل ورق نخورده است كه نبردی شكل بگیرد و در آن باطل پیروز واقعی و همیشگی میدان باشد .

 

در ادمه مطلب...

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

عزیزان لطفا برای بزرگنمایی کلیک کنید 

تصاویر ویژه خیمه گاه– ویژه نامه محرّم (سال 91)   تصاویر ویژه خیمه گاه– ویژه نامه محرّم (سال 91)

تصاویر ویژه خیمه گاه– ویژه نامه محرّم (سال 91)    تصاویر ویژه خیمه گاه– ویژه نامه محرّم (سال 91)

تصاویرویژه عاشورا سال 1390    تصاویرویژه عاشورا سال 1390

تصاویرویژه عاشورا سال 1390    تصاویرویژه عاشورا سال 1390

منبع:تبیان

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 پرسش :

چرا به امام حسين ـ عليه السّلام ـ ثار الله مي‌گويند و چه كسي اين لقب را به ايشان داده است؟
 
پاسخ :
«ثار» در لغت هم به معني خون آمده است و هم به معني طلب و انتقام گرفتن از خون كسي كه به دست ديگران كشته شده است.[1]
ثار الله از دو واژه ثار و الله تشكيل يافته و يكي از القاب امام حسين ـ عليه السّلام ـ مي‌باشدكه در زيارت عاشورا با اين لقب آن حضرت را زيارت مي‌كنيم. ثارالله: يعني (طلب دمه الله) كسي كه طالب خون او خداست و انتقام از قاتلين او را خداوند خواهد گرفت.[2]
يكي ديگر از معاني آن يعني كسي كه در راه خدا كشته شود و خويشاوندان و خاندانش در اين راه كشته شود.
مرحوم مجلسي در شرح جمله الوتر الموتور چنين نوشته است: وتر الله اي الفرد المتفرد في الكمال من نوع البشر في عصره الشريف او المراد ثار الله اي الذي الله تعالي طالبُ دَمِه و الموتور قتيلُ له، قتيلُ فلم يدرك بدمهِ؛ يعني فردي كه در راه خدا به شهادت مي‌رسد با اين كيفيت از تمام بشر و در عصرش منحصراً اوست و يا مراد از آن همان ثار الله است كه به معني كسي است كه طالب خون او خداوند است، و موتور به معناي كشته شدن در راه خداوند و كشته‌ شده‌اي است كه خونش را انتقام نگرفته باشند، بلكه فقط خداوند است كه انتقام خونش را از قاتلين مي‌گيرد.[3]
و احتمال دارد معناي ثارالله چنين باشد، خوني كه صاحب آن خداوند است و ولي دم او خداوند است. چنان كه در بحث قتل عمد و غير آن از آن به اولياء دم تعبير مي‌آورند. در اينجا نيز ولي دم خون حسين و انصارش خداوند است. چون خون حسين در راه خدا و براي حفظ قرآن و تماميت اسلام ريخته شده و خالصاً و مخلصاًلله بوده است و در نهايت درجه اخلاص با تمام وجود براي خداوند بوده است. لذا اين خون و اين شهيدان خدائي هستند. بنابراين انتقام آن نيز بايد از طرف خداوند باشد‌، يا اينكه چون امام حسين ـ عليه السّلام ـ حجت خداوند بر زمين و ولي مطلق حق بود و مردم او را كشتند و زمين را از حجت حق خالي كردند بنابراين خداوند انتقام حجتش را از قاتلين او خواهد گرفت. امّا درباره اينكه اين لقب را چه كسي به امام حسين ـ عليه السّلام ـ داده است بايد عرض شود كه چون سند زيارت عاشورا قدسي است، يعني زيارت عاشورا كه زيارت امام حسين ـ عليه السّلام ـ است از طرف خداوند به ائمه رسيده است و‌ آنرا پيامبر اكرم از جبرئيل گرفته و جبرئيل آن را از خداوند ياد گرفته است و از طريق معصومين به ما آموخته‌اند تا آن حضرت را زيارت كنيم،[4] بر اين اساس اين لقب را خداوند به امام حسين ـ عليه السّلام ـ داده است و چه لقب زيبايي است.
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. منشور نينوا، مجيد حيدري.
2. حماسه سياسي تاريخي زيارت عاشورا، محمد رسول دريايي.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] . عبدالسلام محمد هارون، مقابيس اللغه، ج1.
[2] . ابن المنظور، لسان العرب، ج4، واژه ثار.
[3] . مجلسي، محمدباقر، بحارالانوار، بيروت، موسسه الوفا، چاپ دوم، 1403، ج98، ص154.
[4] . ر.ك: قمي، عباس، مفاتيح الجنان، و سيد بن طاووس، اقبال، قم، مركز نشر تبليغات اسلامي، 1416، ج3، ص 55؛ و دريايي، محمدرسول، حماسه سياسي تاريخي زيارت عاشورا، تهران، انتشارات جعفري، 1371، ص12 ـ 13.

وبسایت راسخون

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

در كلام رهبر انقلاب//

ماجراي "مسلم بن عقيل" و " هانى بن عروه" و خواصي كه اشتباه كردند کلیک کنید

وقتى به اسامى كسانى كه از كوفه براى امام حسين عليه‌السّلام نامه نوشتند و او را دعوت كردند، نگاه مى‌كنيد، مى‌بينيد همه جزو طبقه‌ى خواص و از زبدگان و برجستگان جامعه‌اند. تعداد نامه‌ها زياد است. صدها صفحه نامه و شايد چندين خورجين يا بسته‌ى بزرگ نامه، از كوفه براى امام حسين عليه‌السّلام فرستاده شد. همه‌ى نامه‌ها را بزرگان و اعيان و شخصيّتهاى برجسته و نام و نشاندار و همان خواص نوشتند. منتها مضمون و لحن نامه‌ها را كه نگاه كنيد، معلوم مى‌شود از اين خواصِ طرفدارِ حق، كدامها جزو دسته‌اى هستند كه حاضرند دينشان را قربانى دنيايشان كنند و كدامها كسانى هستند كه حاضرند دنيايشان را قربانى دينشان كنند. از تفكيكِ نامه‌ها هم مى‌شود فهميد كه عدّه‌ى كسانى كه حاضرند دينشان را قربانى دنيا كنند، بيشتر است. نتيجه در كوفه آن مى‌شود كه مسلم بن عقيل به شهادت مى‌رسد و از همان كوفه‌اى كه هجده هزار شهروندش با مسلم بيعت كردند، بيست، سى هزار نفر يا بيشتر، براى جنگ با امام حسين عليه‌السّلام به كربلا مى‌روند! يعنى حركت خواص، به دنبال خود، حركت عوام را مى‌آورد

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

در ادامه مطلب ...




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

عید سعید غدیر خم عید امامت ولایت و بصیرت برتمامی شیعیان جهان فرخنده باد

ارسال در تاريخ یک شنبه 14 آبان 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

اگر آرم این محصول را بر عكس كنیم (قرار دادن در مقابل آینه) و خطوط تزئینی زائد را حذف كنیم شاهد دو جمله ی عربی میشود :

لا محمد ، لامكه



دو اصل بنیادین اسلام . پیامبر و همچنین شهر مكه كه كعبه ، خانه ی خدا و قبله ی تمامی مسلمین جهان در آن واقع شده و به نوعی نماد اسلام است . این محصول بدین ترتیب این دو ا نشانه گرفته است !






با قرار دادن عكس كوكا كولا در جلوی آینه می توانید خودتان به این نتیجه برسید

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

دعای امام حسین در روز عرفه عنوان دعایی است مفصل و مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط وی و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد. این دعای نسبتاً طولانی از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود. این دعا توسط بشر و بشیر فرزندان غالب اسدی نقل شده است.

قسمتی از متن در ادامه مطلب...

 




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری
رسول اكرم در میان سختیها و دشواریها و جراحتهای فراوان از طائف دور شد و خود را به باغی در خارج طائف رساند كه متعلق به عتبه و شیبه دو نفر از ثروتمندان قریش بود و اتفاقا خودشان هم در آنجا بودند.

ابوطالب عموی رسول اكرم و خدیجه همسر مهربان آن حضرت ، به فاصله چند روز هر دو از دنیا رفتند. و به این ترتیب ، رسول اكرم بهترین پشتیبان و مدافع خویش را در بیرون خانه ، یعنی ابوطالب و بهترین مایه دلداری و انیس خویش را در داخل خانه یعنی خدیجه ، در فاصله كمی از دست داد. وفات ابوطالب به همان نسبت كه بر رسول اكرم گران تمام شد، دست قریش ‍ را در آزار رسول اكرم بازتر كرد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

دانلود کلیپ

دبی، 10 اکتبر 2012: نماهنگ کارتونی فوق العاده ی «این یک بازی است» در دهم اکتبر 2012، به عنوان مقدمه انتشار آخرین آلبوم سامی یوسف، «سلام»، منتشر شد. این ترانه توسط ETM International  در سطح جهانی از طریق یوتیوب (www.youtube.com/etminternational) و نیز روی ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی در جنوب شرقی آسیا و منطقه MENA در روز چهارشنبه دهم اکتبر، تحت لیسانس انحصاری (Arteffects International (SEA و (Mazzika (MENA، منتشر شد. این ترانه بصورت اختصاصی روی شبکه های Mazzika در چند هفته نخست در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پخش خواهد شد.
این نماهنگ انیمیشنی در ابتدا در سال 2007 به عنوان پاسخی به کاریکاتورهای دانمارکی، بصورت مفهومی طراحی شده بود. این نماهنگ کارتونی، که هنوز هم به جا و متناسب است، «طنز را با طنز» پاسخ می دهد.
سامی یوسف، به عنوان یک هنرمند، آهنگساز و ترانه سرای مشهور بین المللی و نیز ستاره همکار با سازمان ملل متحد در برنامه جهانی غذا، فارغ از همه قراردادهای هنری، نیاز به احیای ارزشهای مشترک صلح، محبت، اعتدال و مدارا را از طریق این انیمیشن بی نظیر که به روشنی تمام سنت های مقدس در جهان را متحد نشان می دهد، مورد تأکید قرار داده است. پیام اساسی و روح این انیمیشن، نمایندگی از اکثریت انسانهای آرام، نجیب و هوشمندی است که صرفنظر از نژاد و دین، می خواهند در صلح زندگی کنند. هدف از تولید این اثر، مقابله با روند فزاینده ی اسلام هراسی و نفوذ گروه های فرصت طلب، از طریق متحد کردن مردم به وسیله نمادها و استعاره های مشترکی است که وحدت، احترام، عشق و آگاهی را برتر از از تفرقه، انزوا، تعصب و جهل می دانند. این ترانه، فعالیتهای عوامانه ای که توسط تعداد معدودی از افراد متخاصم، پرهیاهو و عوام فریب هدایت می شوند را یک «بازی» دانسته و به همه ما تذکر می دهد که بخشی از این «بازی» نباشیم.
انتظار می رود که آلبوم چهارم سامی یوسف، سلام، در منطقه MENA و جنوب شرقی آسیا تحت لیسانس انحصاری Mazzika و Arteffects در نوامبر 2012 و همچنین توسط Revival Media در دسامبر 2012 منتشر شود.
کسانی که علاقه مند به دریافت مجوز پخش این نماهنگ کارتونی هستند می توانند از طریق شماره تلفن و آدرس ایمیل زیر با شرکت ETM International تماس حاصل کنند:
+971 (0) 4 3132061
nabila@etminternational.com

ویدیو و ترجمه در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 26 مهر 1386برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

شهادت مظلومانه امام جواد ( علیه السلام) برتمامی مسلمانان و محبان آن حضرت تسلیت باد

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

 

وزدهمین حدیث از چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره) در خصوص غیبت، راههای ترك این گناه و گناه شنیدن غیبت است.

این مبحث با روایتی از امام صادق علیه السلام شروع می شود: امام به نقل از رسول خدا(ص) فرمودند:" غیبت در دین مرد مسلمان سریع تر از مرض اكله در درونش اثر می گذارد و رسول خدا(ص) فرمود:

نشستن در مسجد در انتظار خواندن نماز عبادت به حساب می آید، تا زمانی كه از او چیزی سر نزند. از آن حضرت سوال شد چه چیز از او سر نزند؟ حضرت فرمود: غیبت از او سر نزند."

مرض اكله، دردی است كه وقتی در عضوی از اعضای بدن پیدا می شود، آن عضو را می خورد و نابود می كند. منظور حدیث این است كه همان طور كه وقتی مرض اكله در بدن پیدا شود، عضو مبتلا را می خورد و نابود می سازد، غیبت كردن هم همین تاثیر را نسبت به دین شخص دارد.

در ادامه مطلب ...

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری
آیت‌الله علم‌الهدی:
 دیدن فیلم موهن حتی برای طلاب هم حرام است

به گزارش گروه اینترنتی رهروان ولایت به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در پایان درس اصول خود به تبیین پاسخ یکی از طلبه‌ها در خصوص فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) پرداخت.

آیت‌الله علم‌الهدی در مواجهه با این سؤال که آیا دیدن فیلم موهن برای طلاب اشکال دارد و برخی مراکز خاص می‌توانند به انتشار آن میان طلاب بپردازند، گفت: دیدن فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) حرام است.

وی افزود: در روایات داریم که شنونده توهین به پیامبر گرامی اسلام نیز مرتکب گناه شده و فرقی با توهین کننده ندارد، بنابراین کسانی که این فیلم را می‌بینند نیز مرتکب گناه می‌شوند و در هیچ صورتی این کار قابل توجیه نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی نهادها در این خصوص از بنده اجازه خواستند که برای تبیین برخی مسائل این فیلم را در بین طلاب پخش کنند که مخالفت کردم زیرا این کار حرام است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: کسانی که از شبکه اینترنت یا از راه‌های دیگر مبادرت به دیدن این فیلم می‌کنند و آن را به دوستان خود نیز نشان می‌دهند، مرتکب فعل حرام شده‌اند.

منبع:جنبش اینترنتی پیامبر رحمت

ارسال در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا برتمامی عاشقان و شیعیان آن حضرت فرخنده باد 

ارسال در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

  ماه ذیعقدة الحرام سال 173 ه..ق فرا رسید. در آن شبِ زیبای مهتابی نوزادی از تبار نور، دیده به جهان گشود. نجمه، زن با تقوا و پرهیزگار امام موسی بن جعفر (علیهما السلام)، 25 سال بعد از تولد حضرت رضا (علیه السلام) باز دامن با سعادتش را نوزاد دیگری از تبار نور روشن کرد. حضرت رضا (علیه السلام) او را معصومه خطاب کرد.

در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

        ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر گرامی باد



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

شهادت امام جعفر صادق (ع) بر عموم مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت باد

مقالات , نگاره ها و ... 

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد. به راستی که فطرت، چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست! عیدفطر، عید زیبایی های معنوی است. عید فطر، عید بشارت و عید سعادت است. این عید سعید، بر تمامی فطرت های بیدار مبارک باد.

ارسال در تاريخ سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

عَنِ الرِّضا عَنْ ابائِهِ عليه ‏السلام قالَ: قالَ رَسُولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله‏ عليه ‏و‏آله:

اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتى اِنْتِظارُ فَرَجِ اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ.

امام هشتم به نقل از پدران بزرگوارش فرمود: رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه‏ و ‏آله فرمود:

برترين اعمال امّت من انتظار فرج از خداى عزوجل مى ‏باشد.

2-  همچنين رسول اکرم فرمودند :  برترين جهاد امت من انتظار فرج است .

3- شيخ صدوق  از اميرالمؤمنين (عليه السلام ) نقل مي کند که آن حضرت فرمودند :

 منتظر فرج باشيد و از رحمت خداوند نا اميد نشويد ؛ بدرستي که خوشايند ترين اعمال نزد خداوند

 

صاحب عزت و جلال ، انتظار فرج است .

...

(در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

با مطالعه روایت های مربوط به شب نیمه شعبان، انسان یقین می کند که این زمان محدودِ نهفته در طول سال از اهمیت و ویژگی کم نظیری برخوردار است برای همین جا دارد که

...

( در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

اعیاد شعبانیه بر تمامی منتظران و مسلمانان جهان فرخنده باد

...  

(در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 روایت: حضرت امام خمینی (ره) بالاترین فضیلت فاطمه زهرا (س) را نزول جبرییل بر آن حضرت دانسته و فرمودند: من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده‏اند؛‌ بالاتر می ‏دانم و این مساله از مختصات حضرت صدیقه (س) است.


 

 من راجع به حضرت صدیقه- سلام اللَّه علیها- خودم را قاصر می‏دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا می‏کنم به یک روایت که در کافی شریفه است و با سند معتبر نقل شده و آن روایت این است که حضرت صادق- سلام اللَّه علیه- می‏فرماید: فاطمه سلام اللَّه علیها بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در این دنیا، و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می‏آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می‏کرد و مسائلی از آینده نقل می‏کرد.
 
ظاهر روایت این است که در این 75 روز مراوده‏ای بوده است، یعنی رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیای عظام‏ درباره کسی این طور وارد شده باشد که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتیه‏ای که واقع می‏شده، ذکر کرده باشد و آنچه که به ذریه او می‏رسیده است در آتیه، ذکر کرده است و حضرت امیر هم آنها را نوشته است، کاتب وحی بوده است حضرت امیر، همان طوری که کاتب وحی رسول خدا (ص) بوده است- و البته آن وحی به معنای آوردن احکام، تمام شد به رفتن رسول اکرم- کاتب وحی حضرت صدیقه در این 75 روز بوده است.
 
مسئله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسئله ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی می‏آید و امکان دارد بیاید. این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی که جبرئیل می‏خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است، .... تا تناسب بین روح این کسی که جبرئیل می‏آید پیش او و بین جبرئیل که روح اعظم است نباشد، امکان ندارد این معنا و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظم است و انبیای درجه اول بوده است مثل رسول خدا و موسی و عیسی و ابراهیم و امثال اینها، بین همه نبوده است، بعد از این هم بین کسی دیگر نشده است. حتی درباره ائمه هم من ندیده‏ام که وارد شده باشد این طور که جبرئیل بر آنها نازل شده باشد، فقط این است که برای حضرت زهرا- سلام اللَّه علیها- ست که آنکه من دیده‏ام که جبرئیل به طور مکرر در این 75 روز وارد می‏شده و مسائل آتیه‏ای که بر ذریه او می‏گذشته است، آن مسائل را می‏گفته است و حضرت امیر هم ثبت می‏کرده است و شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع به مسائلی است که در عهد ذریه بلند پایه او حضرت صاحب- سلام اللَّه علیه- است، برای او ذکر کرده است که مسائل ایران جزو آن مسائل باشد، ما نمی‏دانیم، ممکن است.
 
در هر صورت من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده‏اند- با اینکه آنها هم فضایل بزرگی است- این فضیلت را من بالاتر از همه می‏دانم که برای غیر انبیا- علیهم السلام- آن هم نه همه انبیا، برای طبقه بالای انبیا- علیهم السلام- و بعض از اولیایی که در رتبه آنها هست، برای کسی دیگر حاصل نشده و با این تعبیری که مراوده داشته است جبرئیل در این هفتاد و چند روز، برای هیچ کس تا کنون واقع نشده و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه- سلام اللَّه علیها- است.
 
از بیانات امام خمینی در جمع بانوان جامعه الزهراء (یازدهم اسفند 1364) 
  



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

از روند گسترش حجاب در غرب به چه اندازه اطلاع دارید؟ آیا اسلام هراسی و قوانین محدود کننده حجاب در غرب، مانع از گسترش این فرهنگ اسلامی در غرب شده است؟ در حجاب اسلامی چه چیزی نهفته است که دشمنان اسلام، آن را به عنوان دشمن درجه یک دمکراسی و مدرنیته در غرب مطرح می‌کنند؟ [...]

(در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 9 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

   

میلاد باسعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع)

برتمامی محبان آن حضرت گرامی باد

 ....

(در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

    

شعبان تنها ماه قمری می باشد که در آن شهادت یا وفات هیچ یک از معصومین و اولیاء دین علیهم السلام رخ نداده است و به تمام معنی ماهی است که

...

 (در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

آزادي‌ يكي‌ از مناقشه‌ انگيزترين‌ مفاهيمي‌ است‌ كه‌ تاكنون‌ در ميان‌ دانشوران‌علوم‌ اجتماعي‌ مورد بحث‌ و بررسي‌ قرار گرفته‌، هر انديشمندي‌ بر اساس‌ ذهنيت‌ خود آن‌را تعريف‌ كرده‌. مكاتب‌ گوناگون‌ هم‌ تعريف‌هاي‌ متفاوتي‌ از آن‌ ارائه‌ كرده‌اند.

...

(در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 3 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

   

دوران شیرخوارگی فخر کائنات ...

( در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 3 تير 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

   

 ( در ادامه مطلب ...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

حضرت محمد

 

{پیامبر اکرم به خاطر عشق و سوز و تعهد در انجام وظیفه بی تاب می شد تا جایی که در انجام تکلیف پاهای حضرت متورم و رنگ مبارکش زرد شده بود .پیامبری که هیچگاه امتش را نفرین نکرد و در راه تبلیغ شدید ترین صدمات و لطمات را تحمل کرد و تا آخرین لحظه حیاتش نگران امتش بود.}

...

 

 

مانایی و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است. اگر امروزه عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه های اخلاقی در میان آدمیان پراکنده شده، بدان سبب است که پیامبران، اولیای الهی و سپس مبلّغان بزرگ دینی، به خوبی از عهده امر تبلیغ دین برآمدند و در کار تبلیغ، هرگز کوتاهی نورزیدند.

( در ادامه مطلب...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

بعثت كه معنی رستاخیز معنوی، و انقلاب در همه امور است با «انقلاب فرهنگی» آغاز گردید، چرا كه پایه و اساس انقلابها به خواندن و نوشتن و پاكسازی و بهسازی (انقلاب فرهنگی) بستگی دارد ...

بعثت
 
 (در ادامه مطلب...)


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

مبعث، یکی از اعیاد بزرگ امت اسلامی است. پوشیدن لباس تمیز و مناسب، صلوات فرستادن و روزه گرفتن، از سنت های سفارش شده در این عید بزرگ به شمار می آید. امام صادق علیه السلام درباره روزه داری در روز عید مبعث فرمودند: «کسی که در روز بیست و هفتم ماه رجب روزه بگیرد، خداوند ثواب هفتاد سال روزه را به او خواهد داد».

...

(در ادامه مطلب...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

 

در این نوشتار سعی داریم بیان کنیم که چگونه خداوند در اولین جمله خود خطاب به نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله، معارف توحیدی را القاء می نماید.

...

در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری

  http://img.tebyan.net/Big/1389/09/1001954966517139143451979425901582593.jpg 

( در ادامه مطلب...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 29 خرداد 1386برچسب:, توسط حسین شاه پوری

محمد به مرز چهل سالگی رسیده بود. تبلور آن رنج مایه ها در جان او باعث شده بود که اوقات بسیاری را در بیرون مکه به تفکر و دعا بگذراند، تا شاید خداوند بشریت را از گرداب ابتلا برهاند او هر ساله سه ماه رجب و شعبان و رمضان را در غار حراء به عبادت می گذرانید.

ـ آن شب، شب بیست و هفتم رجب بود. محمد غرق دراندیشه بود که ناگهان صدایی گیرا و گرم درغار پیچید: «بخوان!»
 

( در ادامه مطلب...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 29 خرداد 1386برچسب:, توسط حسین شاه پوری

در یکی از روزها که درغار کوچک حرا مشغول خودسازی و راز و نیاز با خالق متعال بود، صدای خجسته و با صلابتی را می شنود که امر به خواندن می کند . پس از سه بار پیامبر نیز با او زمزمه می کند. " بخوان، بخوان به نام پروردگاری که ترا خلق کرد، پروردگاری که انسان را از خون بسته ای به وجود آورد.، بخوان که خدای تو کریم است، خدایی که به وسیله قلم یاد می دهد و به انسان آنچه را که نمی داند می آموزد"( سوره علق) ...

(در ادامه مطلب...)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 29 خرداد 1386برچسب:, توسط حسین شاه پوری

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد